SCCM 2012 Software Updates – Productgroep toevoegen

Als je SCCM 2012 gebruikt voor het uitrollen van updates voor je Microsoft producten, dan komt het voor dat je productgroepen wilt toevoegen aan je updates. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van nieuwe producten of nieuwe versies van producten. Daar wil je je updates dan ook voor aanbieden. Ik ben tóch steeds weer aan het zoeken binnen SCCM om de producten toe te voegen. In WSUS is dit een stuk makkelijker te vinden, omdat dit product natuurlijk een stuk beperkter is, met minder mogelijkheden. Met dit artikel hoop ik dat het zoeken minder tijd kost de volgende keer.

Om een productgroep of nieuwe versie toe te voegen, ga je binnen SCCM naar administration > Site Configuration > Sites en selecteer je de gewenste site. Klik vervolgens Configure Site Components en dan op Software Update Points.

SoftwareUpdatePoint

Bij tabblad products kun je nu de gewenste productgroepen toevoegen. De updates zullen met de volgende sync schedule gedownload worden, waarna je ze kunt gebruiken in je Software Update Groups. Je kunt ook forceren dat de updates gedownload worden. Dit kan onder Software Library > Software Updates > All Software updates. Klik hier op Synchronise Software Updates.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *